Samlet inn panteflasker for over 8000 kroner!

Glade og stolte over hva de får til

Forrige fredag møtte vi Jakob, Selma og Sofie som fortalte om pantekonkurransen som skulle pågå denne uken. De var opptatt av å skape et engasjement, slik at de kunne gjøre en forskjell. Målet var å få inn mest mulig penger, som skulle gå til en organisasjon som jobber for å fjerne plast i havet.

Denne uken har vi sett engasjerte elever og foreldre som virkelig vil bidra. Søppelsekker med panteflasker og -bokser har funnet veien til klasserommene, og konvolutter med pantelapper har strømmet inn. Spesielt på 3. trinn har barn og voksne vært engasjerte, og der var klasserommene fulle av søppelsekker! Utrolig moro å se!

I dag har fokusfaggruppen samlet inn flaskene, og telt over. De har hatt en kjempejobb, og vi har sett elever som har utmerket seg med å delegere arbeid, og å ta ansvar slik at alle kom i mål. Så her er det elever med forretningssans! Noen dro til butikken og fikk vekslet inn panten i penger, og noen telte over pengene.

På kun 1 uke fikk gruppen inn utrolige 8306 kroner! Pengene er øremerket WWF, som jobber med å stanse forsøplingen av havet. Lærer Line Skille forteller at planen er at fokusfaggruppen skal dra på tur og overlevere pengene personlig til organisasjonen WWF.

Det var to klasser som samlet inn like mye! Det var klasse 3B og 4B. Her hadde elevene gått rundt i nabolaget og sanket inn tomflasker, så disse barna hadde virkelig lagt sin sjel i å kunne få bidra med den gode saken. I tillegg til heder og ære fikk begge klassene diplom og is!

Dette hjelper
Pengene strømmer inn
Engasjerte elever som jobber for å hjelpe dyrene i havet
Peace teller pant