Danse, sa fela!

Skolekonsert

I to dager til ende har vi hatt besøk av Den Kulturelle Skolesekken her på Rustad skole. Det var produksjonen Danse, sa fela som gjestet skolen, og publikum var fra 1. og 2. trinn.

Konserten ble en eventyrlig reise inn i huldrefolket sitt rike, med friske hallingspark og saftig felespill! Dette var den første skolekonserten siden nedstengingen av skolen i mars, og det var som et vakum som ble fylt opp etterhvert som konserten kom i gang. Elever og lærere satt som fortryllet, og sugde til seg den kulturelle opplevelsen. Det gjorde godt!

Danse, sa fela er et slags moderne eventyr, med musikk og rytmer hentet fra folkedans. Utøverne, Nina og Silje, lyktes i høyeste grad med å få med seg sitt publikum under fremføringen. Etter forestillingene uttalte en av lærerne at dette var noe av det beste vi har hatt her på Rustad!

Vi takker utøverne og Den Kulturelle Skolesekken for besøket, og ønsker lykke til med resten av spilleplanen.

Tekst: Camilla Tilrem Onstad

Fargerike utøvere
Publikum satt som tente lys