Bibliotekassistenter fra 6. og 7. trinn

Skolebiblioteket søker bibliotekassistenter

Elevene på Rustad trives godt i biblioteket, og da vi tidlig i september lyste ut stilling som bibliotekassistenter var det mange som meldte sin interesse. Nærmere 30 søknader fikk vi inn, og det var omtrent 50 / 50 av gutter og jenter som søkte.

Vi er nå nesten i mål med "ansettelsene", selv om vi ikke rakk å gjennomføre alle intervjuer før høstferien. Utvalgskriteriene har vært sammensatte, det er ikke bare søknadene vi har sett på. Bibliotekaren kjenner elevene og har blant annet lagt vekt på hva elevene vil med å bli assistenter. Vi har også sett etter om elevene har et driv, og om de kan tilføre biblioteket noe. Noen har lest mye, og er flinke til å anbefale bøker til medelever. Andre er gode til å holde orden i bokhylla, og passe på å stille opp bøker i rekkefølge og alfabetisk. Så langt har vi "ansatt" 6 elever på 6. trinn, og 3 elever på 7. trinn. Det er en god miks av gutter og jenter som vil bli satt opp på vakter etter høstferien.

Vi takker for alle de fine søknadene vi fikk inn. Dessverre kunne vi ikke ansette alle, vi måtte velge. Selv om noen kanskje er skuffet over at ikke de ble valgt er det viktig å være en god venn. Så vi oppfordrer medelever til å gratulere de som har fått jobben som bibliotekassistent.

Riktig god høstferie ønskes til elever, foresatte og ansatte på Rustad skole!

Oppgaver til en bibliotekassistent