4D deltar i spørretime-podkast for barn om korona

Anne Kari Holm fra Deichman

Bakgrunnet for besøket var at Deichman Bjørvika var i gang med noe nytt, nemlig Spørretime for barn. Det var opprinnelig tenkt som et lørdagsarrangement for barnefamilier, om ulike temaer, og først ut skulle det handle om koronaen. Hovedbiblioteket ville gi barna i byen vår plass til å komme til orde med det de lurer på, og få respons av trygge og kunnskapsrike voksne. Ettersom det ikke er mulig å ha fysiske arrangementer lager de istedet en podkast for barneskolebarn.

Og her kommer Rustad skole inn. For Deichman trengte nemlig en skoleklasse som kunne tenke seg å stille spørsmål. Via skolebiblioteket fikk klasse 4D spørsmålet om det kunne være noe for dem, og de tok utfordringen på strak arm! Så sist tirsdag kom Anne Kari på besøk til en godt forberedt skoleklasse, som hadde mange spørsmål om korona klare. Anne Kari hadde med utstyr for å ta opp spørsmålene, og det var god stemning i klassen som representerte Rustad skole på en ypperlig måte.

Ordfører Marianne Borgen og helsesykepleier Per Arthur Andersen satt i panelet og svarte på spørsmålene da podkasten ble tatt opp sist torsdag, og det ble et fint samspill mellom panelet. Anne Kari forteller at de rakk en god del spørsmål, så det er sjanse for at mange av elevene i 4D får høre sin egen stemme i podkasten.

Podkasten skal publiseres lørdag 16. januar. Vi vil legge ut en lenke til den så snart vi har mottatt det.

Lydopptak til podkast