Magisk formidling

en person som bygger et hus

Den egenrådige boka tar selv regien når Astrid Lindgrens historie skal fortelles. Det tar nemlig ikke lang tid før boka begynner å leve sitt eget liv.

I løpet av forestillingen fikk elevene møte Astrid - forfatteren selv, samt karakterene Pippi, Emil, Marikken, Rasmus på loffen, Ronja Røverdatter og Karlsson på taket.

Skuespiller Maja Bekken skapte magiske rammer rundt formidlingen, og bidro til å gi elevene innsikt i Astrid Lindgrens verden, historien hennes og vår felles kultur.

Visste du at Astrid Lindgren som 18-åring fikk barn utenfor ekteskapet? Sønnen hennes, Lasse, kunne ikke bo sammen med Astrid. Først da han var 3 år gammel, hentet hun han hjem til seg. Du kan lese mange historier om Astrid Lindgrens liv, ved å lese biografien om henne. Dersom du ønsker å lese boken sammen med barnet ditt, kan du sende en epost til bibliotekar Camilla. Så ordner hun med utlånet.

Agnes-Margrethe Bjorvands biografi for barn, "Astrid Lindgren", illustrert av Lisa Aisato.

en person som sitter i en stol
en person som underviser en klasse
en person som underviser barn i et klasserom
et papir med et bilde av en hund på